Anda Suka Blog Ini?

::Followers::

Saturday, February 13, 2010

Kenapa Dulu Kurus, Kenapa Sekarang Gemuk?

Assalamualaikum.Pertama sekali.Terima kasih pada kak Nadia membenarkan saya mengambil entri ini. Tulisannya amat bermakna untuk aku. Kenapa dahulu orang ramai tanya aku kurus dan apabila lihat semula gambar lama-lama orang tak sangka aku boleh naik seberat ini. Masa aku kurus, masa aku sihat sekarang pun, gaya makan sama sahaja. Jadi kenapa aku gemuk sekarang? Kebetulan Kak Nadia menulis entri ini dan inilah jawapan aku. Cuma yang berbezanya aku tidak cedera, nasib baik aku nampak sihat, berisi je tidaklah gemuk sangat sebab aku tinggi sikit dan bahagian tertentu yang makin berisi. Hayatilah, semoga dapat sesuatu.


Hari Ini.
13 February 2010


Genap setahun
Catatan Kemalangan itu
Yang bukan sahaja meninggalkan parut untuk diingati



Tetapi juga perubahan KG yang tak kembali-kembali
Daripada 57 KG kepada 72-75 KG
I Gained 15-17 KG in 4 month last year
Of course lah selepas makan ubat akibat accident tu
Mase tu kepala kan dah berlubang takde isi
Ubat tu katenye nak tambah isi
Tu yang badan pun naik tak hingat.
Dah makan lapar. dah makan lapar. tak kenyang2

Daripada kurus seperti ini

....
...
..
.

badan kerempeng macam kerengga

kulit yang cantik

shape yang lawa

boleh pakai macam2 gaya

....
...
..
.

dan selepas 4 bulan ambil ubat akibat kene cakera

....
...
..
.

Terus bertukar menjadi seperti ini

pipi bulat yang tembam

dagu yang mula berlapis

shape lari semua UP berdouble 2 kali ganda!

Ya. Memang.
Ada banyak perubahan drastik dari kejadian tersebut

Parut. KG. Body Shape. Memory

Tapi jika dilihat semula dengan lebih mendalam
Kemalangan ini berjaya merubah saya menjadi 'seseorang'
Tumbesaran secara hebat membuatkan saya berubah penampilan
Mungkin pada mulanya kerana saya malu.
Tapi kemudiannya kerana saya sedar akan sesuatu.

Inilah cara terbaik dalam berpenampilan
Bukan sahaja rasa selamat. Tapi juga dihormati
diri sendiri turut automatik menjaga tiap t/laku peribadi
Kerana kita sentiasa diperhati

Kadang-kadang saya pakai jugak tudung biasa
Tapi takde fesyen-fesyen punyela.
Memang tiga segi je depannye. huhu

humm.
Dulu masa saya kurus

Saya seksi.
Takdelah sampai buka tudung
Tapi. Saya suka pakai baju body
aurat semua lari
Bercinta pun minta dating hari-hari
Kalau tak jumpe rasa nak mati

Tapi itu semua dulu.
Kisah lama yang saya simpan dalam memori
Setiap orang pernah ada kisah masing-masing kan?
Begitu juga saya. Saya sedih sebab dulu saya lupa diri
bangga sangat bila orang cakap kita cantik
Suka sangat bila orang puji kita lawa
Pakai baju pun ikut shape body semua
Konon cantik. Konon lawa

sampai saya lupa

Yang semua keindahan ini SEMENTARA
Semuanya Pinjaman sahaja
Ya Allah, Maafkan Khilaf dan Salahku selama ini (-.-)
Dan. Saya buat entri ini bukan untuk tujuan RIAK
atau MEMBANGGA DIRI

saya ada beberapa sebab mengapa saya buat entri sebegini

Pertama - Untuk catatan 'genap setahun' kemalangan ini
Kedua - Untuk 'peringatan' kepada
Ketiga - Untuk terus 'memuhasabah diri'
Keempat - Untuk saling 'ingat mengingati'

" Sesungguhnya segala nikmat dan rezeki yang kita miliki di dunia ini hanyalah pinjaman semata-mata dan semua itu adalah milik Allah S.W.T "

dan Sekarang. Saya masih lagi 'chubby' macam sebelum ni
Tak kurus-kurus pun. Tapi Saya terus berusaha ke arah itu

Cuma saya harap
Bila saya kurus nanti
Saya tak jadi macam dulu lagi!
Ini 'nota & peringatan' khas untuk diri sendiri

\(^.^)/

Ya. Sebagai manusia kita selalu LUPA
Tapi kita boleh saling ingat-mengingati sesama kita
kan kan kan?

Jadi ingatlah.
Semua yang kita ada sekarang sementara cuma
Bila Allah nak tarik. Bila-bila masa dia boleh ambik balik

Ingatkan saya juga ya
Mari Kita 'Bermuhasabah Cinta' padaNya
Sayang kamu semua


Nota :

Harap dapat menjawab persoalan e-mel yang mahukan jawapan mengapa dulu saya kurus sekarang gemuk, mengapa dulu blog penuh gambar saya, dan sekarang penuh gambar pakcik google aje hehehe, mengapa dulu banyak gambar saya sorang, sekarang gambar ramai-ramai. uhuh. macam-macam lagi soalan lah. Harap dapat jawapannya ya.
Apapun, Saya tau. Banyak lagi perlu saya ubah dalam diri saya ni. Penampilan luar je tak cukup. Kena UPGRADE dalam jugak. Ye dak? Saya tengah berusaha la ni. Sikit-sikit lama-lama jadi bukit =)

Wassalam
*L.O.V.E*
-nadiayuna-

Ini plak gambar aku

Dari begini



..

.


..


.

jadi begini

Kalau dulu, jubah ada pakai buat sembahyang je, duduk kat rumah jer..sekarang sudah pakai kemana-mana.Alhamdulillah.

3 comments:

Imankiut92 said...

Kita sama... Sy dulu berat 50 lebih sekarang 70.. sebab faktor ubat... Mmg sedih sbb susah sgt nk turun.. Nak2 pulak pmpuan kan... :'(

Imankiut92 said...

Sama la nasib kita... sedih sgt sbb susah nk krus dh... :'(

Imankiut92 said...

Tumpang tnya, apa nma blog kak nadia yuna?

::Window Shopping, Trendy and Design::

Doaku

http://www.youtube.com/watch?v=pLv-Nnr8XhI&feature=player_embedded#at=42